lørdag 1. mars 2014

I kjøkkenskapet

Nå har jeg akkurat gjort min første iHerb-bestilling. Hadde aldri trodd jeg skulle gjøre det, for før jeg innså at maten gjorde meg syk, har jeg alltid hatt nok med det jeg kunne finne i dagligvarebutikken.

Det som er på vei til meg nå er:
   
    - Hirsemel
    - Tapiokamel
    - Xanthan gum


Det jeg allerede har i skapet på kjøkkenet er:

   - Glutenfrie havregryn
   - Bokhvetemel
   - Rismel
   - Kikertmel
   - Fiberhusk
   - Kokosmasse
   - Diverse frø
   - Maizena
   - Potetmel



Tidligere i høst har jeg prøvd meg på ulike oppskrifter med de ingrediensene jeg har nevt, men merker at jeg trenger litt mer å spille med. Gleder meg til pakken kommer, håper det ikke tar for mange uker. Jeg spiser mye ferdiglaget glutenfritt på butikken om dagen, spesielt knekkebrød til lunsj. Det er så vanskelig å finne en knallgod oppskrift på brød eller knekkebrød, så må prøve meg frem. Merker at kroppen min ikke har så godt av de ferdigproduktene. De er jo proppet fulle av stivelse, så blodsukkeret får svingt seg. Jeg tror også, uten at jeg kan si for sikkert, at all stivelsen har sammenheng med at jeg klør mye. Har merket de periodene jeg spiser hjemmebakt uten mel fra ferdigposene, at kløen reduseres. Blir spennende å se om det skjer igjen, når jeg bare får bakt litt ordentlig mat.

God lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar